Fagforening for alle psykomotoriske terapeuter

Sådan arbejder vi hos Danske Psykomotoriske Terapeuter

Fagforeningsarbejdet hos Danske Psykomotoriske Terapeuter består af tre dele: En politisk, en kommunikativ og en administrativ.

Den politiske ledelse

Består af forperson og næstforperson samt hovedbestyrelsen.

  • Forpersonen vælges for 4 år ad gangen ved generalforsamlingen.
  • Næstforpersonen vælges 2 år ad gangen ved generalforsamlingen.
  • Hovedbestyrelsen vælges for 2 år ad gangen ved generalforsamlingen. Hovedbestyrelsen består, foruden forperson og næstforperson, af 5 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter.
  • Hovedbestyrelsens beslutninger afgøres ved stemmeflertal. Ved evt. stemmelighed er det forpersonens stemme, som er afgørende.

 

Den siddende politiske ledelse
  • Den nuværende hovedbestyrelse blev valgt ved generalforsamlingen 26. oktober 2024.
  • Forpersonskabet består af forperson og næstforperson.
  • Forpersonen er den eneste i den politiske ledelse, der modtager honorar.
  • Forpersonsposten honoreres pr. 1. januar 2025 med 41.666 kr. pr. Måned, inkl. 12 % pension.
  • Honorarets størrelse og vilkår vedtages på generalforsamlingen.
  • Foreningen yder frikøb for Hovedbestyrelsesmedlemmers og næstforpersonens arbejde for foreningen

 

Det administrative arbejde
  • Det administrative arbejde forestås af DAP’s sekretariat, der består af en kombineret sekretariatsleder og forhandlingsansvarlig, en kombineret fagkonsulent og projekt- og kursuskoordinator, en politisk konsulent og kommunikationsrådgiver, en kommunikationsmedarbejder, en juridisk konsulent, en administrationsmedarbejder samt en kombineret økonomi- og administrationsmedarbejder. Nogle gange ansættes timelønnede medarbejdere i en kortere periode til enkeltstående opgaver.

 

Fordeling af løntimer

Fordelingen af løntimer mellem sekretariatets medarbejdere og foreningens forpersonskab er flere gange blevet justeret i forhold til:

  • De økonomiske muligheder inden for foreningens budget.
  • En vurdering af arbejdstiden i forhold til de foreliggende arbejdsopgaver.
  • En vurdering af arbejdsmængdens tyngdemæssige fordeling mellem politiske og administrative opgaver.

 

Mødetider og møder
  • Forpersonen og i dennes fravær næstforpersonen leder den politiske del af DAP’s virke.
  • Den politiske ledelse kommunikerer løbende med sekretariatslederen. Forperson og sekretariatsleder har faste møder løbende.
  • Der afholdes mindst 6 årlige hovedbestyrelsesmøder, hvoraf mindst to er heldagsmøder

 

Fordeling af arbejdsopgaver
  • Forpersonen tager sig af den daglige politiske ledelse og arbejdsopgaver, herunder udadvendte opgaver, møder med samarbejdspartnere, virksomheder, uddannelserne, studerende osv.
  • Hovedbestyrelsesmedlemmer kan påtage sig forskellige opgaver ud over møderne, f.eks. kursusudvalg, studenterudvalg eller arbejdsgrupper.
  • De politiske og administrative dele af fagforeningen samarbejder om løbende sager samt om arbejdet med at løfte opgaverne i DAP’s arbejdsplan vedtaget ved sidste ordinære generalforsamling.

 

Den politiske ledelse af DAP kan kontaktes via e-mail til forpersonen eller til sekretariatet. Der kan også ringes til sekretariatet i åbningstiderne. Se kontaktinformation her.

Vi er her for at hjælpe dig!

Mangler du svar på noget, så kontakt en af vores medarbejdere.

Kontakt en medarbejder

LOGIN