Når folk først har været i Lotte Hartmeyers klinik, så vender langt de fleste tilbage. Den personlige relation til kunden er det vigtigste redskab, og indhold på digitale platforme kan være med til at skabe relationsdannelsen.
Af Jon Kirketerp Jørgensen
Den personlige relation er guld værd, når Lotte Hartmeyer skal konvertere nye, potentielle kunder til betalende kunder, der kommer igen og igen. Hun oplever, at når hun først har talt med dem, set dem i øjnene og måske endda haft dem på briksen, så vender de fleste af dem tilbage.
“Når folk først har været inde i klinikken, så vender omkring 90 procent af dem tilbage på et tidspunkt”, siger Lotte Hartmeyer.
Hun er selvstændig psykomotorisk terapeut i Aarhus, hvor hun i sin virksomhed ROBUST psykomotorisk terapi arbejder med kunder, der lider af stress eller traumer. Hun har oplevet, hvordan indhold på digitale platforme kan være med til at skabe relationen mellem hende og kunden, inden hun overhovedet har mødt dem.
Hendes tilgang har hjulpet hende med at gå fra nul til 50 behandlinger om måneden, efter at hun for lidt over et år siden rykkede sin klinik fra København og startede op fra bunden i Aarhus.
Hun har blandt andet fået produceret en kortfilm, hvor hun forklarer, hvad psykomotorisk terapi er, og hvem hun er.
“For mig handlede det om at omsætte det, som jeg er god til, i forhold til at finde nye kunder – altså den personlige relationsdannelse og så rent faktisk få det ud til så mange mennesker som muligt”, siger Lotte Hartmeyer.
“Du skal ikke sidde at nusse med din hjemmeside, hvis ikke det øger din indtjening. Hvis du vil bygge en forretning op, så brug dine ressourcer der, hvor det giver afkast”
Lotte Hartmeyer, selvstændig psykomotorisk terapeut i ROBUST psykomotorisk terapi i Aarhus
Den professionelt producerede film supplerer hun med jævnligt at lave små videoer til sine sociale medieplatforme. Her taler hun direkte til seeren og præsenterer for eksempel små øvelser eller deler viden om stress, traumer og søvnbesvær. Desuden har hun lavet en række lydfiler, som hun har gjort tilgængelige på sin hjemmeside.
Og netop video og lyd kan være en god måde at begynde på at danne relationen til kunden.
“Det er med til at få trafik til min hjemmeside og få folk til at lære mig og mit arbejde bedre at kende”, forklarer hun.
Hun bruger desuden penge på annoncering på Facebook for at få det digitale indhold så bredt ud som muligt. En metode, som har været ret effektiv for hende tidligere, men som nu er blevet noget dyrere, oplever hun.
Hvor hun tidligere brugte omkring 1.000 kroner om måneden på annoncering på Facebook og fik omkring fem-seks nye kunder ud af det, så brugte hun nærmere 3.000 kroner om måneden på annoncering, da hun startede op i Aarhus, og afkastet var lidt færre nye kunder.